Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ-ΔΙΑΝΟΜΕΣ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΕΣ-ΔΕΝ ΣΦΙΓΓΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΤΟ ΖΩΝΑΡΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ-ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 9 ΝΟΕΜΒΡΗ (10 π.μ. Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας)



Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

όλοι εμείς οι εργαζόμενε στις μεταφορές-διανομές γνωρίζουμε πολύ καλά πως από τον δικό μας κόπο, από την δική μας δουλειά εξαρτάται η κερδοφορία των μεγάλων αφεντικών. Το είδαμε ξεκάθαρα τα χρόνια της πανδημίας και των απανωτών lockdown και δεν είναι υπερβολή να πούμε πως χωρίς εμάς, χωρίς την δική μας δουλειά η παγκόσμια οικονομία θα είχε παγώσει! Ταυτόχρονα βέβαια, από το δικό μας ξεζούμισμα εκτοξεύθηκαν τα κέρδη των εργοδοτών μας ενώ αντίθετα για εμάς οι άσχημες συνθήκες εργασίας έγιναν χειρότερες!

Στον κλάδο μας  η εντατικοποίηση και στο νησί μας χτυπάει κόκκινο, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες! Εντατικοποίηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 15 ώρες ημερησίως εξαντλητικής, πολλές φορές απλήρωτης, δουλειάς! Ταυτόχρονα οι μισθοί μας είναι τόσο χαμηλοί, που δε μπορούν να καλύψουν ούτε τις βασικές μας ανάγκες των πρώτων ημερών του κάθε μήνα. Μέρος δε αυτών είναι "μαύρα", για να γλυτώνουν οι εργοδότες εισφορές! "Μαύρα" που πολλές φορές δεν τα βλέπουμε και ποτέ! Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί ο φόβος για το αν θα γυρίσουμε σώοι στα σπίτια μας, καθώς πολλά από τα οχήματα που καλούμαστε να οδηγήσουμε είναι πεπαλαιωμένα και κακοσυντηρημένα με κίνδυνο τόσο για εμάς τους ίδιους όσο και για τους υπόλοιπους, που κυκλοφορούν γύρω μας! Τα "εργατικά ατυχήματα" και οι "επαγγελματικές ασθένειες" λόγω της εντατικοποίησης και της παντελούς απουσίας μέτρων ασφάλειας θερίζουν! Παράλληλα, κοινό μυστικό αποτελεί το γεγονός ότι λόγω έλλειψης του απαραίτητου προσωπικού, οι ίδιοι αναγκαζόμαστε να εκτελούμε εργασίες άσχετες με το αντικείμενο της σύμβασής μας (οδηγούμε, κουβαλάμε, κρατάμε ταμείο, τιμολογούμε, κάνουμε τους αποθηκάριους κ.ά)

Την ίδια ώρα, μεγαλοεργοδότες, κυβέρνηση και κόμματα που πίνουν νερό στο όνομα της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της "ελεύθερης αγοράς" μας καλούν να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις του "δύσκολου χειμώνα" που έρχεται! Μας καλούνε ή να προσαρμοστούμε ή να πεθάνουμε, όπως είπε και ο Πέτσας σε πρόσφατη συνέντευξή του! Η προσαρμογή αυτή σημαίνει να ξεψυχάμε από το κρύο το χειμώνα και να λιποθυμάμε από την ζέστη το καλοκαίρι μέσα στα ίδια μας τα σπίτια, να μη μπορούμε να αγοράσουμε ούτε τα βασικά για να τραφούμε και να επιβιώσουμε, να ζούμε στο σκοτάδι με κεριά, να μη μπορούμε να βάλουμε δύο σταγόνες παραπάνω βενζίνη για τις βασικές μας μετακινήσεις κ.ά. Η προσαρμογή αυτή σημαίνει να κινδυνεύουμε κάθε μέρα και περισσότερο από την ολοένα και μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας μας στους ανταγωνισμούς και στον πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ από τη μία και Ρωσίας-Κίνας από την άλλη, σημαίνει αποδοχή παραχώρησης κυριαρχικών δικαιωμάτων για χάρη της "συνοχής της ΝΑΤΟϊκής συμμαχίας", σημαίνει ξεζούμισμα του λαού μας για να στέλνονται όπλα στην Ουκρανία, σημαίνει συνέχιση του ξεπαραδιάσματος του λαού μας και των άλλων λαών λόγω των κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας τις οποίες τελικά πληρώνουμε εμείς κ.ά.

Όλα αυτά για να προχωρά η "πράσινη ανάπτυξη", η "απελευθέρωση" της αγοράς, η εμπορευματοποίηση, για να συνεχίζει το χαράτσωμα του "χρηματιστηρίου ενέργειας", για να προχωρούν οι σχεδιασμοί των ΑμερικανοΝΑΤΟϊκών και να λάβουν "κομμάτι" από την λεία Έλληνες μεγαλοεπιχειρηματίες. Με δύο λόγια όλα τα παραπάνω, τόσο η κατάσταση στους χώρους εργασίας μας όσο και τα γενικότερα προβλήματα σχετίζονται μεταξύ τους και οφείλονται στην αναζήτηση ολοένα και μεγαλύτερου κέρδους από την πλευρά των μεγάλων εργοδοτών, που προϋπόθεση για αυτό αποτελεί το δικό μας ξεζούμισμα σε όλα τα επίπεδα!

Οι "δύσκολοι χειμώνες" λοιπόν δεν είναι φυσικό φαινόμενο, δεν πέφτουν από τον ουρανό ούτε είναι αποτέλεσμα της γκαντεμιάς μας! Είναι επιλογή για την αύξηση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, την οποία έχουν στηρίξει και στηρίζουν διαχρονικά όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ) ασχέτως ιδεολογικού, χρωματικού ή γεωγραφικού προσδιορισμού! Εξάλλου, όλοι αυτοί μαζί μέχρι και σήμερα ψηφίζουν νόμους, όπως την διατήρηση ειδικών φόρων στα καύσιμα, την βαθύτερη εμπλοκή στον πόλεμο στην Ουκρανία, τους αντεγρατικούς νόμους, όπως το νόμο-έκτρωμα Χατζηδάκη, της απαλλαγής των μεγαλοεργοδοτών από φόρους και άλλα! Τόσο χαοτικές διαφορές έχουν μεταξύ τους!!! Το κράτος έχει συνέχεια, στην αντεργατική-αντιλαϊκή πολιτική! 

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

τα πράγματα όσο κι αν φαίνονται μαύρα, ΔΕΝ είναι! Η ελπίδα είναι εδώ! Η ζωή έχει αποδείξει ότι μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό! Ότι δεν υπάρχουν σωτήρες! Η λύση βρίσκεται στον οργανωμένο και με βάση τα δικά μας συμφέροντα προσανατολισμένο αγώνα! Το Σωματείο μας, τα Σωματεία που συσπειρώνονται στο Π.Α.ΜΕ. δίνουμε καθημερινά αγώνες μέσα στους χώρους δουλειάς καταφέρνοντας να αποσπούμε κατακτήσεις, παρά τις δύσκολες συνθήκες και την καταστολή. Τέτοιοι ήταν οι νικηφόροι αγώνες των συναδέλφων στην e-food, των λιμενεργατών της COSCO, οι αγώνες των εργατών της ΛΑΡΚΟ, των πετρελαίων και λιπασμάτων Καβάλας, οι αγώνες του Σωματείο μας σε μια σειρά από εργασιακούς χώρους στο νησί μας με μικρότερες ή μεγαλύτερες νίκες! Όσο κι αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι τίποτα δεν αλλάζει, ότι τίποτα δεν κινείται, η πραγματικότητα είναι διαφορετική! Η δύναμή μας είναι μεγάλη και μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω! Τώρα είναι η ώρα να την δοκιμάσουμε, τώρα είναι η ώρα να παλέψουμε για ΣΣΕ, για αυξήσεις στους μισθούς, για καλύτερες συνθήκες εργασίας, τώρα είναι η ώρα να πάρουμε συνολικά την ζωή μας στα δικά μας χέρια!

Δε σφίγγουμε λοιπόν άλλο το ζωνάρι για τα κέρδη των αφεντικών! Όλοι στην ΑΠΕΡΓΙΑ στις 9 Νοέμβρη και στην απεργιακή συγκέντρωση στις 10 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας! Να ακουστεί δυνατά η δική μας φωνή, να αποτελέσει η ΑΠΕΡΓΙΑ στις 9 Νοέμβρη σκαλοπάτι κλιμάκωσης του αγώνα!  

ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΩΝ 



Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022

ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ, Η ΒΡΩΜΙΑ ΤΗΣ ΜΙΖΕΡΗΣ ΖΩΗΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΚΑΘΑΡΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΕΣ - ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 9 ΝΟΕΜΒΡΗ (10 π.μ. Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας)



Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

συμβασιούχε στην καθαριότητα φορέων της τοπικής διοίκησης, στο νοσοκομείο, σε άλλους κρατικούς οργανισμούς, σε εργολαβικά συνεργεία, εμείς που από την δουλειά μας, από τα χέρια μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η δημόσια υγεία, εμείς που βρεθήκαμε στην πρώτη γραμμή την περίοδο της πανδημίας, εμείς γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τι θα πει εκμετάλλευση, τι θα πει να εργαζόμαστε σκληρά κάτω από αντίξοες συνθήκες και από την δουλειά μας να μη μπορούμε να καλύψουμε ούτε τις βασικές μας ανάγκες!

Κυβέρνηση και κόμματα που υποκλίνονται στην "ανταγωνιστικότητα" της οικονομίας στην "ΝΑΤΟϊκή συνοχή" και στην "πράσινη ανάπτυξη" μας μιλάνε από το πρωί μέχρι το βράδυ για τον "δύσκολο χειμώνα" που έρχεται. Για το πώς θα ξεπαγιάζουμε μέσα στα σπίτια μας, πώς δε θα μπορούμε να έχουμε ούτε ένα πιάτο φαΐ, πώς θα ζούμε στο σκοτάδι...! Όλοι εμείς όμως γνωρίζουμε ότι αυτός ο χειμώνας δεν θα είναι δύσκολος για όλους! Για κάποιους αποτελεί χρυσή ευκαιρία για να αυξήσουν τα πλούτη τους!

Στην κατηγορία αυτή βεβαίως δεν είμαστε όλοι εμείς! Είναι οι όμιλοι τις ενέργειας, των καυσίμων, του εμπορίου, οι εφοπλιστές κ.ά. που βγάζουν τρελά κέρδη από την δική μας μιζέρια και από πάνω επιδοτούνται από το κράτος με χρήματα που προέρχονται πάλι από τις δικές μας τσέπες! Εξάλλου, ο "δύσκολος χειμώνας" είναι αποτέλεσμα των επιλογών τους για αύξηση της κερδοφορίας τους! Σ' εμάς στην καλύτερη να πετάξουν κανένα ξεροκόμματο ("voucher" και "pass" τα λένε σήμερα) για να μας κλείσουν το στόμα! 

Την ίδια ώρα μας μπλέκουν όλο και πιο βαθειά στον πόλεμο των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ και Ρωσίας, που διεξάγεται στην Ουκρανία, επιμένουν στις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας τις οποίες τελικά πληρώνουμε εμείς, ώστε να πάρουν μερίδιο από την μοιρασιά της λεία πάλι οι ίδιοι, για τα συμφέροντα των οποίων εμείς θα ζήσουμε τον "δύσκολο χειμώνα" που έρχεται!

Ταυτόχρονα βιώνουμε άθλιες συνθήκες εργασίας, που σημαδεύουν την υγεία και την ίδια μας την ζωή, άσχετα αν εργαζόμαστε σε φορείς του δημοσίους ή σε εργολαβικά συνεργεία, πάλι για να αυγατίζουν τα κέρδη των μεγάλων αφεντικών. Στα εργολαβικά συνεργεία η εντατικοποίηση πάει "σύννεφο" με συναδέλφους να πέφτουν κάτω από την κούραση! Η απληρωσιά και η επινόηση κάθε είδους "τεχνάσματος" από την πλευρά των εργοδοτών να "φάνε" ακόμα και από τα ψίχουλα που μας δίνουν είναι παροιμιώδης! Μέχρι και σε εποχικά εργαζόμενους, που δικαιούνται επίδομα αδείας, δώρα Πάσχα, Χριστουγέννων κ.λπ. ακόμα και αυτά κάνουν προσπάθεια να "εξαφανίσουν" με διάφορα τερτίπια του τύπου "στα πληρώνω μέσα σε κάθε μήνα" κ.ά! Μέχρι και παραιτήσεις δε διστάζουν να πλαστογραφούν για να "βγάλουν από την μύγα ξίγκι"! Και από πάνω απειλούν με απόλυση όποιον συνάδελφο τολμήσει να ζητήσει όσα δικαιούται!

Στην τοπική διοίκηση, στο νοσοκομείο, σε άλλους οργανισμούς του δημοσίου η κατάσταση είναι ίδια και απαράλλακτη! Οι περικοπές διαδέχονται η μία την άλλη για να δημιουργούνται "πλεονάσματα" ("μαξιλαράκια" όπως τα έλεγαν παλαιότερα) για να δίνονται δωράκια στους μεγαλοεπιχειρηματίες να κάνουν τις μπίζνες τους. Έτσι εξηγείται η υποστελέχωση στον τομέας καθαριότητας στα σχολεία και στο νοσοκομείο, η εντατικοποίηση και το ξεζούμισμα του κάθε συναδέλφου! Οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με τις οποίες εργαζόμαστε, το μόνο που κάνουν είναι να ανακυκλώνουν την ανεργία συντελώντας στην εργασιακή μας ομηρεία, πραγματική θηλιά στο λαιμό μας, όπως παλαιότερα και οι συμβάσεις έργου! Την αβεβαιότητα για τον αν θα έχουμε και του χρόνου δουλειά την διαδέχεται η απελπισία της απληρωσίας, πότε θα πληρωθούμε, πότε θα πάρουμε τα επιδόματα, το να βάζουμε χρήματα και από την τσέπη μας για μπορούμε να μεταβούμε από περιοχή σε περιοχή, ώστε να καθαρίζουμε τους διαφορετικούς χώρους που κάθε φορά μας στέλνουν, το να αγοράζουμε σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και τα απαραίτητα ΜΑΠ πάλι από την τσέπη μας, για να ξαναφτάσουμε πάλι στην κόλαση της αβεβαιότητας για την επόμενη χρονιά! 

Όλα λοιπόν τα παραπάνω έχουν ένα και μοναδικό σκοπό! Την αύξηση της κερδοφορίας των μεγαλοεργοδοτών, την οποία πετυχαίνουν μέσα από το δικό μας ξεζούμισμα, μέσα από τους δικούς μας "δύσκολους χειμώνες"! ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ έχουν διαχρονικά ευθύνες γι' αυτήν την κατάσταση! Καθώς ο ένας διαδέχεται τον άλλο προσθέτουν βάρη στη δική μας πλάτη! Από κοινού ψηφίζουν στη Βουλή αντεργατικούς νόμους! Είναι αντίθετοι με την σταθερή και μόνιμη δουλειά για την οποία αγωνιζόμαστε!

Συναδέφλισσα, συνάδελφε,

στους "δύσκολους χειμώνες" που μας ετοιμάζουν, η απάντηση είναι η ΟΡΓΑΝΩΣΗ και ο ΑΓΩΝΑΣ! Το Σωματείο μας, τα Σωματεία που συσπειρώνονται στο Π.Α.ΜΕ. είναι καθημερινά στην πρώτη γραμμή του αγώνα! Η ελπίδα είναι εδώ! Τα ενθαρρυντικά παραδείγματα των νικηφόρων αγώνων μόνο του τελευταίου διαστήματος των συναδέλφων στην e-food, των λιμενεργατών της COSCO, των εργατών της ΛΑΡΚΟ, των πετρελαίων και λιπασμάτων Καβάλας, των αγώνων του Σωματείο μας με νίκες για τους συμβασιούχους στην καθαριότητα του νοσοκομείου, των συμβασιούχου στην καθαριότητα των σχολείων, άλλων συναδέλφων εργολαβικών συνεργείων, δείχνουν τον δρόμο! Μόνο έτσι μπορεί να ξημερώσει μια άσπρη ημέρα και για εμάς, καθώς ποτέ, τίποτα δε μας χαρίστηκε!

Στο ευφυολόγημα μεγαλοεργδοτών, κυβέρνησης και κομμάτων τους ότι "όποιος δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει" εμείς απαντάμε με οργάνωση και αγώνα βάζοντας μπροστά τις δικές μας σύγχρονες ανάγκες! Δε σφίγγουμε λοιπόν άλλο το ζωνάρι για τα κέρδη των αφεντικών! Όλοι στην ΑΠΕΡΓΙΑ στις 9 Νοέμβρη και στην απεργιακή συγκέντρωση στις 10 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας! Να ακουστεί δυνατά η δική μας φωνή, να αποτελέσει η ΑΠΕΡΓΙΑ στις 9 Νοέμβρη σκαλοπάτι κλιμάκωσης του αγώνα!   

ΣΩΜΑΤΕΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ-ΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ





Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2022

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΔΕΝ "ΣΦΙΓΓΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΤΟ ΖΩΝΑΡΙ" ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ - ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ, 9 ΝΟΕΜΒΡΗ (10 π.μ. ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ)



Συναδέλφισσα, συνάδελφε εμποροϋπάλληλε,

η κυβέρνηση, τα κόμματα που πίνουν νερό στο όνομα του ΝΑΤΟ, της ΕΕ, της "ανταγωνιστικότητας" της οικονομίας, τα παπαγαλάκια τους στα ΜΜΕ μας λένε από το πρωί μέχρι το βράδυ για τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται. Μας λένε για τους νέους συμβιβασμούς που πρέπει να κάνουμε, για την "προσαρμοστικότητα" που πρέπει να επιδείξουμε! Είναι χαρακτηριστική η κυνική δήλωση του Πέτσα ότι "όποιος δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει…"! Αυτό όμως που δε μας λένε όλοι αυτοί είναι ότι ο "δύσκολος χειμώνας" που έρχεται δεν είναι κάποιο φυσικό φαινόμενο, ούτε οφείλεται στο κακό μας το ριζικό! Είναι αποτέλεσμα των πολιτικών τους επιλογών για να αυξάνει η κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων!

Την ίδια ώρα που παθαίνουμε ηλεκτροσόκ όταν ανοίγουμε τους λογαριασμούς ρεύματος, που κοντεύουμε να λιποθυμήσουμε όταν πάμε στο βενζινάδικο (όχι από τις αναθυμιάσεις), που τον χειμώνα που έρχεται θα παθαίνουμε κρυοπαγήματα μέσα στα ίδια μας τα σπίτια (βάλτε και κανένα δεύτερο πουλόβερ βρε παιδιά!), που παθαίνουμε απανωτά εγκεφαλικά όταν φτάνουμε στα ταμεία των σούπερ μάρκετ, την ίδια ώρα μονοπωλιακοί όμιλοι της ενέργειας, των καυσίμων, των μεταφορών, του εμπορίου κ.ά. τρίβουν τα χέρια τους για τα υπερκέρδη που αποκομίζουν από το ξεζούμισμά μας! Βλέπουν να καταγράφουν τρελά κέρδη και από πάνω το κράτος τους να τους επιδοτεί από τα δικά μας χρήματα, για να βγάλουν ακόμα περισσότερα! Για εμάς στην καλύτερη κανένα voucher ή pass λίγων ευρώ (πάλι από τα δικά μας)...!

Η κόλαση αυτή που ζούμε όλοι μας έχει ονοματεπώνυμο. Λέγεται "πράσινη ανάπτυξη", "απελευθέρωση" και χρηματιστήριο ενέργειας, λέγεται  εμπορευματοποίηση, λέγεται κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας, που τελικά τις πληρώνουμε εμείς και οι άλλοι λαοί!

Παράλληλα, η βαθύτερη εμπλοκή της χώρας μας στους ανταγωνισμούς ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ και Ρωσίας μας βάζουν στο  "μάτι του κυκλώνα" με απρόβλεπτες συνέπειες για όλους μας! Το παραμύθι, ότι αν κάνουμε τα πρωτοπαλίκαρα του ΝΑΤΟ, οι "ισχυροί μας σύμμαχοι" δήθεν θα μας σώσουν από την επιθετικότητα της συμμάχου (στο ΝΑΤΟ) Τουρκίας καταρρέει για άλλη μια φορά με πάταγο. Αποδεικνύεται στην πράξη ότι τελικά οι ίδιοι οι "ισχυροί μας σύμμαχοι", για τους οποίους πληρώνει ο λαός μας τα μαλλιά της κεφαλής του, είναι υπεύθυνοι για την ενίσχυση της επιθετικότητας της Τουρκίας χάριν της συνοχής της συμμαχίας! 

Καθόλου άσχετη με όλα τα παραπάνω είναι η κατάσταση που βιώνουμε στους χώρους δουλειάς μας! Εμείς οι εργαζόμενοι στο εμπόριο σιγά, σιγά δε μπορούμε να αγοράσουμε ούτε τα βασικά από αυτά που πουλάμε στα καταστήματα που εργαζόμαστε! Παρά το γεγονός ότι η δουλειά έχει ανέβει κατακόρυφα, οι μισθοί μας παραμένουν κολλημένοι στα τάρταρα, η ημιαπασχόληση κυριαρχεί σε πολλές αλυσίδες (Lidl κ.ά.) και οι εργαζόμενοι δουλεύουμε σε διάφορα πόστα, πολλές φορές άσχετα με το αντικείμενο της σύμβασής μας! Η εντατικοποίηση, που σπάει κόκαλα, έρχεται ως αποτέλεσμα της υποστελέχωσης, καθώς λίγοι εργαζόμενοι καλούμαστε να βγάλουμε την δουλειά που αντιστοιχεί σε  πολλούς, με αύξηση βεβαίως της κερδοφορίας της εργοδοσίας αλλά και με εξουθένωση όλων μας! Για μέτρα προστασίας της υγεία ούτε λόγος... Εξάλλου, η περίοδος της πανδημίας μέχρι και σήμερα είναι αποκαλυπτική για την παντελή έλλειψη τέτοιων μέτρων! Τα "εργατικά ατυχήματα" και οι "επαγγελματικές ασθένειες" θερίζουν! Τα ωράρια λάστιχο, το ξήλωμα της κυριακάτικης αργίας (που δήθεν θα σταματούσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ), οι αποφάσεις της Περιφέρειας ΙΝ (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ από κοινού) για δουλειά μέχρι στις 12 τα μεσάνυχτα καθιστούν άγνωστες τις λέξεις ξεκούραση, προσωπική και οικογενειακή ζωή, μητρότητα... Και σαν να μη φτάνουν όλα τα παραπάνω έρχεται και η αβεβαιότητα, οι βλαπτικές μεταβολές και οι απολύσεις που συνδέονται με αγοραπωλησίες και συγχωνεύσεις μεταξύ επιχειρήσεων του εμπορίου με βάση το δικό τους συμφέρον, όπως παλαιότερα στα "Public" και στον "Μαρινόπουλο", μέχρι τις πρόσφατες στα "Δήμητρα" και στα "SYNKA" αλλά και στην φημολογούμενη στο "Diellas"... 

Για όλα τα παραπάνω που κάνουν συνολικά την ζωή μας κόλαση, ο ένοχος είναι ένας! Είναι η κερδοφορία των μεγάλων αφεντικών, για την οποία απαραίτητη προϋπόθεση είναι το τσάκισμα των δικών μας δικαιωμάτων, της δικής μας ζωής!

Και όσο κι αν η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα που υποκλίνονται στην κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων προσπαθούν να εμφανιστούν με χαοτικές διαφορές μεταξύ τους, η πραγματικότητα είναι αποκαλυπτική...! Ο ένας κόβει και ο άλλος ράβει. Το κράτος εξάλλου έχει συνέχεια! Δεν είναι τυχαίο πως ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ ψηφίζουν στη Βουλή από κοινού όλους τους αντεργατικούς-αντιλαϊκούς νόμους!

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

τα πράγματα όσο κι αν φαίνονται μαύρα, ΔΕΝ είναι! Η ελπίδα είναι εδώ! Η ζωή έχει αποδείξει ότι μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό! Ότι δεν υπάρχουν σωτήρες! Η λύση βρίσκεται στον οργανωμένο και με βάση τα δικά μας συμφέροντα προσανατολισμένο αγώνα! Το Σωματείο μας, τα Σωματεία που συσπειρώνονται στο Π.Α.ΜΕ. δίνουμε καθημερινά αγώνες μέσα στους χώρους δουλειάς καταφέρνοντας να αποσπούμε κατακτήσεις. Τέτοιοι ήταν οι νικηφόροι αγώνες των συναδέλφων στην e-food, των λιμενεργατών της COSCO, οι αγώνες των εργατών της ΛΑΡΚΟ, των πετρελαίων και λιπασμάτων Καβάλας, οι αγώνες του Σωματείο μας που έβαλαν εμπόδια στο παραπέρα ξήλωμα της κυριακάτικης αργίας την περίοδο της πανδημίας, που ανάγκασαν εργοδότες να πάρουν πίσω απολύσεις, να καταβάλουν δεδουλευμένα, να πάρουν μέτρα για την προστασία της υγείας και άλλα! Όσο κι αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι τίποτα δεν αλλάζει, ότι τίποτα δεν κινείται, η πραγματικότητα είναι διαφορετική! Η δύναμή μας είναι μεγάλη και μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω! Τώρα είναι η ώρα να την δοκιμάσουμε, τώρα είναι η ώρα να παλέψουμε για ΣΣΕ, για αυξήσεις στους μισθούς, για καλύτερες συνθήκες εργασίας, τώρα είναι η ώρα να πάρουμε συνολικά την ζωή μας στα δικά μας χέρια!

Δε σφίγγουμε λοιπόν άλλο το ζωνάρι για τα κέρδη των αφεντικών! Όλοι στην ΑΠΕΡΓΙΑ στις 9 Νοέμβρη και στην απεργιακή συγκέντρωση στις 10 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας! Να ακουστεί δυνατά η δική μας φωνή, να αποτελέσει η ΑΠΕΡΓΙΑ στις 9 Νοέμβρη σκαλοπάτι κλιμάκωσης του αγώνα!  




Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022

ΛΑΕ ΜΗ ΣΦΙΞΕΙΣ ΑΛΛΟ ΤΟ ΖΩΝΑΡΙ... 9 ΝΟΕΜΒΡΗ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ (10 π.μ. ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ)



Την Κυριακή 16 Οκτώβρη πραγματοποιήθηκε Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Κερκυραϊκού Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων, για την οργάνωση της Απεργιακής απάντησης στις 9 Νοέμβρη!

Στη συζήτηση κυριάρχησε το ζήτημα της ακρίβειας που τσακίζει κάθε λαϊκό νοικοκυριό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπήρξε και για το ζήτημα του πολέμου, καθώς και της εμπλοκής της χώρας μας σε αυτόν αλλά και για επιμέρους ζητήματα σε εργασιακούς χώρους του νησιού.

Στην συζήτηση εκφράστηκε η αγωνία των συναδέλφων, που εργάζονται στην αλυσίδα σουπερ μάρκετ "Diellas" για το εργασιακό τους μέλλον, καθώς φημολογείται ότι προχωράει η πώληση της εταιρείας. Παράλληλα, έντονη ήταν η δυσφορία των εργαζομένων στην "Μασούτης Α.Ε." ύστερα από την αποκάλυψη ότι κατά την εξαγορά της μίας εταιρεία από την άλλη (αρχικά τα "Δήμητρα" εξαγοράστηκαν από τα "SYNKA" και στην συνέχεια από την "Μασούτης Α.Ε.") οι εργοδότες "τροποποίησαν" τις συμβάσεις των εργαζομένων εν αγνοία τους, εμφανίζοντάς τους σήμερα να εργάζονται 1-2 χρόνια ενώ στην πραγματικότητα υπάρχουν  συνάδελφοι που εργάζονται χωρίς διακοπή από την δεκαετία του '90! Αλλά και οι εργαζόμενοι με συμβάσεις στην καθαριότητα, είτε στην τοπική διοίκηση και αλλού είτε σε εργολάβους μετέφεραν την άσχημη κατάσταση που βιώνουν με την εργασιακή ομηρεία, με την αβεβαιότητα, ακόμα και με πρακτικές πλαστογράφησης δήθεν "παραιτήσεων" σε συγκεκριμένο εργολαβικό συνεργείο!

Από την συζήτηση έγινε φανερό  ότι το σύνολο των προβλημάτων που βιώνουμε σήμερα οι εργαζόμενοι είτε τα γενικότερα είτε τα ειδικότερα στους χώρους δουλειάς, έχουν κοινή ρίζα, κοινή αιτία που δεν είναι άλλη από την δίψα των μεγάλων αφεντικών για ολοένα και περισσότερα κέρδη. Στόχος που επιτυγχάνεται μέσα από το ξεζούμισμα του κάθε εργαζόμενου!

Η απάντηση των εργαζομένων δε μπορεί να είναι άλλη από την οργάνωση και τον αγώνα! Δε σφίγγουμε λοιπόν άλλο το ζωνάρι για τα κέρδη των αφεντικών! Όλοι στην ΑΠΕΡΓΙΑ στις 9 Νοέμβρη και στην απεργιακή συγκέντρωση στις 10 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας! Να ακουστεί δυνατά η δική μας φωνή, να αποτελέσει η ΑΠΕΡΓΙΑ στις 9 Νοέμβρη σκαλοπάτι κλιμάκωσης του αγώνα!  

Κέρκυρα, 16/10/2022







Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΔΕΝ ΣΥΜΒΙΒΑΖΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΜΙΖΕΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥΣ-ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 16/10 (18:00 ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ) & ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ, 9 ΝΟΕΜΒΡΗ (10 π.μ. ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ)


Συναδέλφισσα, συνάδελφε εμποροϋπάλληλε,

η κυβέρνηση, τα κόμματα που πίνουν νερό στο όνομα του ΝΑΤΟ, της ΕΕ, της "ανταγωνιστικότητας" της οικονομίας, τα παπαγαλάκια τους στα ΜΜΕ μας λένε από το πρωί μέχρι το βράδυ για τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται. Μας λένε για τους νέους συμβιβασμούς που πρέπει να κάνουμε, για την "προσαρμοστικότητα" που πρέπει να επιδείξουμε! Είναι χαρακτηριστική η κυνική δήλωση του Πέτσα ότι "όποιος δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει…"! Αυτό όμως που δε μας λένε όλοι αυτοί είναι ότι ο "δύσκολος χειμώνας" που έρχεται δεν είναι κάποιο φυσικό φαινόμενο, ούτε οφείλεται στο κακό μας το ριζικό! Είναι αποτέλεσμα των πολιτικών τους επιλογών για να αυξάνει η κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων!

Την ίδια ώρα που παθαίνουμε ηλεκτροσόκ όταν ανοίγουμε τους λογαριασμούς ρεύματος, που κοντεύουμε να λιποθυμήσουμε όταν πάμε στο βενζινάδικο (όχι από τις αναθυμιάσεις), που τον χειμώνα που έρχεται θα παθαίνουμε κρυοπαγήματα μέσα στα ίδια μας τα σπίτια (βάλτε και κανένα δεύτερο πουλόβερ βρε παιδιά!), που παθαίνουμε απανωτά εγκεφαλικά όταν φτάνουμε στα ταμεία των σούπερ μάρκετ, την ίδια ώρα μονοπωλιακοί όμιλοι της ενέργειας, των καυσίμων, των μεταφορών, του εμπορίου κ.ά. τρίβουν τα χέρια τους για τα υπερκέρδη που αποκομίζουν από το ξεζούμισμά μας! Βλέπουν να καταγράφουν τρελά κέρδη και από πάνω το κράτος τους να τους επιδοτεί από τα δικά μας χρήματα, για να βγάλουν ακόμα περισσότερα! Για εμάς στην καλύτερη κανένα voucher ή pass λίγων ευρώ (πάλι από τα δικά μας)...!

Η κόλαση αυτή που ζούμε όλοι μας έχει ονοματεπώνυμο. Λέγεται "πράσινη ανάπτυξη", "απελευθέρωση" και χρηματιστήριο ενέργειας, λέγεται  εμπορευματοποίηση, λέγεται κυρώσεις εναντίον της Ρωσίας, που τελικά τις πληρώνουμε εμείς και οι άλλοι λαοί!

Παράλληλα, η βαθύτερη εμπλοκή της χώρας μας στους ανταγωνισμούς ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ και Ρωσίας μας βάζουν στο  "μάτι του κυκλώνα" με απρόβλεπτες συνέπειες για όλους μας! Το παραμύθι, ότι αν κάνουμε τα πρωτοπαλίκαρα του ΝΑΤΟ, οι "ισχυροί μας σύμμαχοι" δήθεν θα μας σώσουν από την επιθετικότητα της συμμάχου (στο ΝΑΤΟ) Τουρκίας καταρρέει για άλλη μια φορά με πάταγο. Αποδεικνύεται στην πράξη ότι τελικά οι ίδιοι οι "ισχυροί μας σύμμαχοι", για τους οποίους πληρώνει ο λαός μας τα μαλλιά της κεφαλής του, είναι υπεύθυνοι για την ενίσχυση της επιθετικότητας της Τουρκίας χάριν της συνοχής της συμμαχίας! 

Καθόλου άσχετη με όλα τα παραπάνω είναι η κατάσταση που βιώνουμε στους χώρους δουλειάς μας! Εμείς οι εργαζόμενοι στο εμπόριο σιγά, σιγά δε μπορούμε να αγοράσουμε ούτε τα βασικά από αυτά που πουλάμε στα καταστήματα που εργαζόμαστε! Παρά το γεγονός ότι η δουλειά έχει ανέβει κατακόρυφα, οι μισθοί μας παραμένουν κολλημένοι στα τάρταρα, η ημιαπασχόληση κυριαρχεί σε πολλές αλυσίδες (Lidl κ.ά.) και οι εργαζόμενοι δουλεύουμε σε διάφορα πόστα, πολλές φορές άσχετα με το αντικείμενο της σύμβασής μας! Η εντατικοποίηση, που σπάει κόκαλα, έρχεται ως αποτέλεσμα της υποστελέχωσης, καθώς λίγοι εργαζόμενοι καλούμαστε να βγάλουμε την δουλειά που αντιστοιχεί σε  πολλούς, με αύξηση βεβαίως της κερδοφορίας της εργοδοσίας αλλά και με εξουθένωση όλων μας! Για μέτρα προστασίας της υγεία ούτε λόγος... Εξάλλου, η περίοδος της πανδημίας μέχρι και σήμερα είναι αποκαλυπτική για την παντελή έλλειψη τέτοιων μέτρων! Τα "εργατικά ατυχήματα" και οι "επαγγελματικές ασθένειες" θερίζουν! Τα ωράρια λάστιχο, το ξήλωμα της κυριακάτικης αργίας (που δήθεν θα σταματούσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ), οι αποφάσεις της Περιφέρειας ΙΝ (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ από κοινού) για δουλειά μέχρι στις 12 τα μεσάνυχτα καθιστούν άγνωστες τις λέξεις ξεκούραση, προσωπική και οικογενειακή ζωή, μητρότητα... Και σαν να μη φτάνουν όλα τα παραπάνω έρχεται και η αβεβαιότητα, οι βλαπτικές μεταβολές και οι απολύσεις που συνδέονται με αγοραπωλησίες και συγχωνεύσεις μεταξύ επιχειρήσεων του εμπορίου με βάση το δικό τους συμφέρον, όπως παλαιότερα στα "Public" και στον "Μαρινόπουλο", μέχρι τις πρόσφατες στα "Δήμητρα" και στα "SYNKA" αλλά και στην φημολογούμενη στο "Diellas"... 

Για όλα τα παραπάνω που κάνουν συνολικά την ζωή μας κόλαση, ο ένοχος είναι ένας! Είναι η κερδοφορία των μεγάλων αφεντικών, για την οποία απαραίτητη προϋπόθεση είναι το τσάκισμα των δικών μας δικαιωμάτων, της δικής μας ζωής!

Και όσο κι αν η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα που υποκλίνονται στην κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων προσπαθούν να εμφανιστούν με χαοτικές διαφορές μεταξύ τους, η πραγματικότητα είναι αποκαλυπτική...! Ο ένας κόβει και ο άλλος ράβει. Το κράτος εξάλλου έχει συνέχεια! Δεν είναι τυχαίο πως ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ ψηφίζουν στη Βουλή από κοινού όλους τους αντεργατικούς-αντιλαϊκούς νόμους!

Συναδέλφισσα, συνάδελφε,

τα πράγματα όσο κι αν φαίνονται μαύρα, ΔΕΝ είναι! Η ελπίδα είναι εδώ! Η ζωή έχει αποδείξει ότι μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό! Ότι δεν υπάρχουν σωτήρες! Η λύση βρίσκεται στον οργανωμένο και με βάση τα δικά μας συμφέροντα προσανατολισμένο αγώνα! Το Σωματείο μας, τα Σωματεία που συσπειρώνονται στο Π.Α.ΜΕ. δίνουμε καθημερινά αγώνες μέσα στους χώρους δουλειάς καταφέρνοντας να αποσπούμε κατακτήσεις. Τέτοιοι ήταν οι νικηφόροι αγώνες των συναδέλφων στην e-food, των λιμενεργατών της COSCO, οι αγώνες των εργατών της ΛΑΡΚΟ, των πετρελαίων και λιπασμάτων Καβάλας, οι αγώνες του Σωματείο μας που έβαλαν εμπόδια στο παραπέρα ξήλωμα της κυριακάτικης αργίας την περίοδο της πανδημίας, που ανάγκασαν εργοδότες να πάρουν πίσω απολύσεις, να καταβάλουν δεδουλευμένα, να πάρουν μέτρα για την προστασία της υγείας και άλλα! Όσο κι αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι τίποτα δεν αλλάζει, ότι τίποτα δεν κινείται, η πραγματικότητα είναι διαφορετική! Η δύναμή μας είναι μεγάλη και μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω! Τώρα είναι η ώρα να την δοκιμάσουμε, τώρα είναι η ώρα να παλέψουμε για ΣΣΕ, για αυξήσεις στους μισθούς, για καλύτερες συνθήκες εργασίας, τώρα είναι η ώρα να πάρουμε συνολικά την ζωή μας στα δικά μας χέρια!

Σας καλούμε όλους να συμμετάσχετε μαζικά στην Γενική Συνέλευση του Σωματείου μας την Κυριακή 16 Οκτώβρη, στις 18:00 στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας για να συζητήσουμε και να οργανώσουμε την δική μας απάντηση στα σχέδια μεγαλοεργοδοτών και του κράτους τους!

Συμμετέχουμε μαζικά στην μεγάλη ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΓΙΑ την Τετάρτη 9 Νοέμβρη και στην απεργιακή συγκέντρωση στις 10 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας.  





Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ, Κυριακή 16 Οκτώβρη, 6 μ.μ. Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας-ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΥ ΞΕΣΗΚΩΜΟΥ-9 ΝΟΕΜΒΡΗ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΠΟΔΙ!



Την Τετάρτη 5 Οκτώβρη πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συνεδρίαση του ΔΣ του Κερκυραϊκού Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων με την συμμετοχή δεκάδων μελών του Σωματείου. Αντικείμενο της συζήτησης ήταν τα γενικότερα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν σήμερα οι εργαζόμενοι, ως αποτέλεσμα των κυβερνητικών πολιτικών και των εργοδοτικών απαιτήσεων-εντολών αλλά και συγκεκριμένα ζητήματα που προκύπτουν σε εργασιακούς χώρους του νησιού.


Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε η απάντηση των εργαζόμενων σε όλα τα παραπάνω με την Γενική Απεργία, που έχει προκηρυχτεί για τις 9 Νοέμβρη, καθώς και η καλύτερη δυνατή οργάνωσή της και επιτυχία της. Για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε η πραγματοποίηση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης την Κυριακή 16 Οκτώβρη στις 18:00 στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας. Παράλληλα, συζητήθηκε πρόγραμμα παρεμβάσεων σε εργασιακούς χώρους και κλάδους που βρίσκονται στην ευθύνη του Κερκυραϊκού Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων, καθώς και όλα τα μέτρα που πρέπει να παρθούν, ώστε το μήνυμα του απεργιακού ξεσηκωμού να φτάσει σε κάθε εργαζόμενο.

Κέρκυρα, 6/10/2022



Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022

Κινητοποίηση 16/9/2022 ενάντια στην ακίβεια, για αυξήσεις στους μισθούς, ΣΣΕ, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας



Στιγμιότυπα από την κινητοποίηση του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας ενάντια στην ακρίβεια, για αυξήσεις στους μισθούς, ΣΣΕ, ανθρώπνες συνθήκες εργασίας - Ομιλία Σπύρου Κανταρέλη, Προέδρου του Κερκυραϊκού Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων & Αντιπροέδρου του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας (16/9/2022)




























Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022

ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ SUPER MARKET “DIELLAS”

Το τελευταίο διάστημα πυκνώνουν οι καταγγελίες στο Σωματείο μας για τις συνθήκες εργασίας των συναδέλφων στην τοπική αλυσίδα super market «Diellas». Πρόκειται για εταιρεία με δεκάδες εργαζόμενους και καταστήματα απ’ άκρη σ’ άκρη του νησιού, με αυξημένα κέρδη ειδικά τα τελευταία χρόνια της πανδημίας, όπως εξάλλου και όλα τα super market.

Με βάση τα όσα καταγγέλλουν οι συνάδελφοι, η εντατικοποίηση χτυπάει κόκκινο, μια κατάσταση που δεν αφορά μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες με την μεγάλη τουριστική κίνηση αλλά το σύνολο του έτους. Η εντατικοποίηση έρχεται ως αποτέλεσμα της υποστελέχωσης, καθώς λίγοι εργαζόμενοι καλούνται να βγάλουν την δουλειά που αντιστοιχεί σε  πολλούς, με αύξηση βεβαίως της κερδοφορίας της εργοδοσίας αλλά και με εξουθένωση των συναδέλφων. Ειδικά το τελευταίο διάστημα, με την έξαρση της πανδημίας και τη νόσηση αρκετών συναδέλφων, η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο! Την ίδια ώρα απαράδεκτες συμπεριφορές κάποιων προϊσταμένων κάνουν την ζωή των συναδέλφων κόλαση! Είναι χαρακτηριστικά τα όσα μας κατήγγειλε εργαζόμενη, η οποία για να μπορέσει να αντέξει την πίεση χρειάζεται πλέον ψυχοφάρμακα ενώ οι επαγγελματικές ασθένειες θερίζουν, ως αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς!

Και σαν να μη φτάνουν τα παραπάνω, όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι, υπάρχουν περιπτώσεις που άλλη ειδικότητα είναι δηλωμένη στην σύμβαση εργασίας τους και άλλη δουλειά κάνουν. Το ποιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αφορά τα κρεοπωλεία των καταστημάτων, που στην πλειοψηφία τους δεν διαθέτουν κρεοπώλες με την αντίστοιχη σύμβαση και την απαραίτητη πιστοποίηση και έτσι εργαζόμενοι με ειδικότητα πωλητή κρεοπώλη κάνουν ανεπίσημα τους κρεοπώλες με ό, τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για πιθανά ατυχήματα κ.λπ. Το παζλ συμπληρώνουν καταγγελίες και για απλήρωτες υπερωρίες.

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν για άλλη μια φορά στην πράξη ότι η αύξηση της κερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών δεν συνεπάγεται βελτίωση των αμοιβών και των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων. Ίσα, ίσα η αύξηση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων αποτελεί προϋπόθεση της κερδοφορίας των μεγαλοεργοδοτών! Παράλληλα, η λογική του καλού ντόπιου εργοδότη χρεοκοπεί για άλλη μια φορά! Γνώμονας και κριτήριο της μεγαλοεργοδοσίας είναι μόνο  η κερδοφορίας της και τίποτε άλλο! «Αέρα στα πανιά» των μεγάλων αφεντικών για να κάνουν «πάρτι» σε βάρος των δικαιωμάτων και της ζωής των εργαζομένων, όπως και στην προκειμένη περίπτωση, δίνει το νομοθετικό πλαίσιο που έχει ψηφιστεί από όλες τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ κ.λπ.) 

Προειδοποιούμε την εργοδοσία της αλυσίδας «Diellas» ότι οι παραπάνω καταστάσεις δεν είναι αποδεκτές! Απαιτούμε άμεσα να λύσει όλα τα παραπάνω ζητήματα. Δικαιολογίες τύπου «δεν βρίσκουμε εργαζόμενους» είναι αστείες. Να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες εργασίας και να αυξήσει πραγματικά τους μισθούς και θα βρει εργαζόμενους! Ας δώσει κάτι από τα υπερκέρδη που έχει συγκεντρώσει όλα αυτά τα χρόνια από τον ιδρώτα των συναδέλφων! Σε διαφορετική περίπτωση θα βρει τους εργαζόμενους και το Σωματείο μας απέναντι!

Παράλληλα, καλούμε τους εργαζόμενους να συσπειρωθούν ακόμα πιο μαζικά στο Σωματείο μας. Για εμάς τους εργαζομένους η μόνη λύση είναι ο μαζικός αγώνας για οργάνωση, διεκδίκηση, αντεπίθεση. Τα διδάγματα από παρόμοιες εξελίξεις σε άλλες εταιρίες δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι κέρδισαν μόνο με αγώνες και με το κεφάλι ψηλά. Τέτοια εμπειρία έχουμε και πρόσφατα με τους μεγάλους αγώνες σε e-food, COSCO, Πετρέλαια Καβάλας, Οικοδόμους & ΛΑΡΚΟ. Όπου ακολουθήθηκε η συνταγή της υποχώρησης από τα δικαιώματά μας, της συνδιαλλαγής με την εργοδοσία για το πώς θα "σωθεί"  η επιχείρηση, οι μόνοι που έχασαν ήταν οι εργαζόμενοι. Τους καλούμε να καταγγέλλουν όλα όσα συμβαίνουν στους εργασιακούς τους χώρους στο Σωματείο μας! Τους καλούμε να παλέψουν με ταξικό προσανατολισμό, βάζοντας μπροστά την ικανοποίηση των δικών τους σύγχρονων αναγκών. Τώρα είναι η ώρα όλοι οι συνάδελφοι της «Diellas» να παλέψουν με το Σωματείο μας για:

  • υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας 
  • νέες προσλήψεις με βάση τις πραγματικές ανάγκες, να σταματήσει η εντατικοποίηση
  • αυξήσεις στους μισθούς
  • βελτίωση των συνθηκών εργασίας
  • να σταματήσει η ελαστικοποίηση των ωραρίων εργασίας

  • νομοθετική κατοχύρωση της αργίας της Κυριακής
  • 7ωρο-5ήμερο-35ωρο


ΒΑΖΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ



Κέρκυρα, 2/9/2022

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΜΕ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ & ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΟΜΗΡΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ


Λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το ζήτημα της καθαριότητας των σχολείων του νησιού μας αποτελεί και πάλι ένα από τα μείζονα προβλήματα στην λειτουργία τους. Για άλλη μια χρονιά αυτό που κυριαρχεί στον ευαίσθητο αυτό τομέα, που επηρεάζει άμεσα την δημόσια υγεία, είναι η υποστελέχωση και η εργασιακή ομηρία δεκάδων συναδέλφων συμβασιούχων!

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι! Για τις 168 σχολικές μονάδες του νησιού μας, προκηρύχτηκαν συμβάσεις ορισμένου χρόνου για 146 άτομα. Συγκεκριμένα για τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας προκηρύχθηκαν  108 θέσεις (30 μερικής απασχόλησης, 78 πλήρους απασχόλησης),   για τον Δήμο Βόρειας Κέρκυρας 18 θέσεις (4 μερικής απασχόλησης, 14 πλήρους απασχόλησης-1 θέση δηλαδή πλήρους απασχόλησης λιγότερη από την περασμένη χρονιά) και για τον Δήμο Νότιας Κέρκυρας 20 θέσεις (και οι 20 μερικής απασχόλησης)!  Όπως προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία όχι απλά δεν αντιστοιχεί 1 άτομο ανά σχολική μονάδα αλλά από τις 146 θέσεις που προκηρύχθηκαν, οι 54 είναι μερικής απασχόλησης. Δηλαδή κάτι λιγότερο από τις μισές θέσεις αφορούν 3ωρη εργασία!

Ταυτόχρονα, για άλλη μία χρονιά οι συναδέλφισσες έζησαν τον Γολγοθά της διαδικασίας των διαγωνισμών με ό, τι αυτό συνεπάγεται! Θα έχουν δουλειά από Σεπτέμβρη ή όχι, θα είναι πλήρους απασχόλησης ή μερικής, θα φτάνουν τα χρήματα για τις βασικές τους ανάγκες ή όχι; Και αφού ολοκληρώθηκε πια αυτή η διαδικασία, έρχεται η ώρα της τοποθέτησης στα σχολεία!

Για άλλη μια χρονιά συναδέλφισσες τοποθετούνται σε σχολεία πολύ μακριά από τα σπίτια τους ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις συμβασιούχων που καλούνται να καθαρίσουν περισσότερα από ένα σχολεία, τα οποία μάλιστα δε βρίσκονται απαραίτητα στον ίδιο χώρο ούτε καν στην ίδια περιοχή! Έτσι, αναγκάζονται με δικά τους μέσα και έξοδα να μεταβαίνουν από σχολείο σε σχολείο διανύοντας πολλά χιλιόμετρα. Με δεδομένη την ακρίβεια που υπάρχει σήμερα, θα έπρεπε οι δημοτικές αρχές να φροντίσουν να εξασφαλίσουν τουλάχιστον μέσα για την μεταφορά των εργαζομένων στους χώρους εργασίας τους ή να καλύπτουν τα έξοδα μετακίνησης! Όμως όχι μόνο αυτό δεν συμβαίνει αλλά όλοι οι Δήμοι του νησιού μας χρωστάνε επιδόματα στους συμβασιούχους από προηγούμενες χρονιές! Συγκεκριμένα ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας χρωστάει στους συμβασιούχους στην καθαριότητα των σχολείων το επίδομα γάλακτος του έτους 2021-2022, ο Δήμος Βόρειας Κέρκυρας χρωστάει ΜΑΠ και επίδομα γάλακτος των ετών 2020-2021 και 2021-2022, καθώς και την περίοδο της «μαύρης εργασίας» του Σεπτέμβρη του 2021 και ο Δήμος Νότιας Κέρκυρας χρωστάει το επίδομα γάλακτος για περίπου 7 μήνες του έτους 2021-2022.

Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν την ίδια ώρα που οι συνάδελφοι, λόγω της εργασιακής ομηρίας και των συμβάσεων ορισμένου χρόνου μένουν χωρίς εισόδημα, με το άθλιο επίδομα ανεργίας, για τουλάχιστον 3 μήνες, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τους ίδιους και τις οικογένειές τους, στις σημερινές πολύ δύσκολες συνθήκες!

Υπεύθυνες για την παραπάνω κατάσταση είναι όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, που εδώ και 20 χρόνια έχουν συνδιαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο, που επιτρέπει το απαράδεκτο καθεστώς της ομηρίας των συναδέλφων! Συνυπεύθυνες είναι και όλες οι δημοτικές αρχές του νησιού μας (φιλελεύθερες, σοσιαλδημοκρατικές και  δήθεν «αριστερές»), που ως το μακρύ χέρι της κεντρικής διοίκησης εφαρμόζουν σε τοπικό επίπεδο τις κυβερνητικές πολιτικές. Πολιτικές που υπακούουν στη λογική ότι «δεν υπάρχει μία» για τις λαϊκές ανάγκες, για τις ανάγκες των πολλών, την ίδια ώρα που χαρίζονται δισεκατομμύρια σε μεγαλοεπιχειρηματίες και σε στρατιωτικές δαπάνες ΝΑΤΟϊκής κοπής!

Η λύση στο πρόβλημα της καθαριότητας των σχολείων βρίσκεται στην μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, βρίσκεται στην πρόσληψη όλου του απαραίτητου προσωπικού με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων για καθαριότητα με σταθερή και μόνιμη σχέση εργασίας! Η λύση αυτή δεν πρόκειται να δοθεί από κανέναν "σωτήρα" παρά μόνο από τον αγώνα των ίδιων των συναδέλφων με το Σωματείο μας στο πλευρό τους, τους οποίους καλούμε να συσπειρωθούν ακόμα πιο μαζικά, ακόμα πιο αποφασιστικά σε αυτό, για τις δύσκολες μάχες που έχουμε μπροστά μας!


Κέρκυρα, 1/9/2022


Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ & ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ


Για μια ακόμα χρονιά η κυβέρνηση και οι δημοτικές αρχές και των τριών δήμων του νησιού, αδιαφορώντας πλήρως για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών, γενικά για την δημόσια υγεία, προχωρούν στην υλοποίηση του σχεδίου που θέλει και πάλι υποστελεχομένα τα σχολεία και στον ευαίσθητο τομέα της καθαριότητας! 

Έτσι, για τη νέα σχολική χρονιά η κυβέρνηση σε συνεργασία με τις δημοτικές αρχές του νησιού μας αποφάσισαν να κρατήσουν τον ίδιο πολύ χαμηλό αριθμό εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, όπως και τα προηγούμενα χρόνια. Για τις 168 σχολικές μονάδες του νησιού προκηρύσσονται συμβάσεις ορισμένου χρόνου για 146 εργαζόμενους. Συγκεκριμένα για τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας προβλέπονται 108 θέσεις, για τον Δήμο Βόρειας Κέρκυρας 18 και για τον Δήμο Νότιας Κέρκυρας 20. Να σημειωθεί πως λίγο λιγότερες από τις μισές των παραπάνω θέσεων δεν είναι καν πλήρους απασχόλησης. Π.χ. στον  Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας  που έχει βγάλει την σχετική προκήρυξη, προβλέπονται 30 συμβασιούχοι μερικής και 78 συμβασιούχοι πλήρους απασχόλησης! Για άλλη μία χρονιά δηλαδή δεν αντιστοιχεί ούτε καν ένας εργαζόμενος ανά σχολική μονάδα.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ίδια ώρα που όχι μόνο η πανδημία είναι εδώ αλλά ξαναφουντώνει και μάλιστα μέσα στο καλοκαίρι! Ας φανταστεί κανείς τι θα γίνει από φθινόπωρο, τι συνθήκες θα επικρατούν στα σχολεία και πόσο αυξημένες θα είναι οι ανάγκες για καθαριότητα! Να σημειωθεί ότι από κυβέρνηση και δημοτικές αρχές εφαρμόζεται η ίδια αποτυχημένη πολιτική, που όλοι θυμόμαστε πού οδήγησε την περασμένη χρονιά. Σχολεία να κλείνουν όταν έστω και ένας εργαζόμενος στην καθαριότητα αρρώσταινε, συμβασιούχες να αναγκάζονται να πηγαίνουν για δουλειά εδώ κι εκεί ακόμα και άρρωστες αναπληρώνοντας συναδέλφισσές τους, για να μην αφήσουν τα παιδιά του κόσμου χωρίς την στοιχειώδη καθαριότητα, με αποτέλεσμα να επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την υγεία τους και πολλά άλλα που κατά καιρούς έχει καταγγείλει το Σωματείο μας... 

Αποδεικνύεται στην πράξη ότι και οι τρεις δημοτικές αρχές του νησιού μας, ασχέτως ιδεολογικής προέλευσης (φιλελεύθερης ή σοσιαλδημοκρατικής), εφαρμόζουν κατά γράμμα την κυβερνητική πολιτική που υπακούει πλήρως στην λογική ότι "δεν υπάρχει μία" για τις λαϊκές ανάγκες, για τις ανάγκες των πολλών, την ίδια ώρα που χαρίζονται δισεκατομμύρια σε μεγαλοεπιχειρηματίες και σε στρατιωτικές δαπάνες ΝΑΤΟϊκής κοπής!

Η λύση στο πρόβλημα της καθαριότητας των σχολείων βρίσκεται στην μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, βρίσκεται στην πρόσληψη όλου του απαραίτητου προσωπικού με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων για καθαριότητα με σταθερή και μόνιμη σχέση εργασίας! Η λύση αυτή δεν πρόκειται να δοθεί από κανέναν "σωτήρα" παρά μόνο από τον αγώνα των ίδιων των συναδέλφων με το Σωματείο μας στο πλευρό τους, τους οποίους καλούμε να συσπειρωθούν ακόμα πιο μαζικά, ακόμα πιο αποφασιστικά σε αυτό, για τις δύσκολες μάχες που έχουμε μπροστά μας!

Παράλληλα, στο πλαίσιο της αλληλεγγύης και της στήριξης των συναδελφισσών που θέλουν να υποβάλουν αίτηση για τις παραπάνω θέσεις εργασίας, το Σωματείο μας έχει συστήσει ομάδα υποστήριξης, που θα βοηθήσει όσους το επιθυμούν. Την Τρίτη 2 Αυγούστου οι υποψήφιοι για τα σχολεία του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας, μπορούν να ζητήσουν βοήθεια στην κατάθεση των αιτήσεών τους επισκεπτόμενοι τα γραφεία του Σωματείου μας από τις 10:30 έως τις 13:00 στον δεύτερο όροφο του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας. Για τους υποψήφιους των υπόλοιπων Δήμων θα δημοσιευθούν νέες ανακοινώσεις, καθώς μέχρι σήμερα οι Δήμοι Βόρειας και Νότιας Κέρκυρας δεν έχουν προχωρήσει στις σχετικές προκηρύξεις.  


ΒΑΖΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ



Κέρκυρα, 27/7/2022

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022

ΣΤΟ ΦΟΝΤΟ ΤΗΣ ΕΞΑΓΟΡΑΣ «SYNKA»-«ΜΑΣΟΥΤΗΣ», ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΛΑΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ


Δεν έχει περάσει καιρός από την εξαγορά των σούπερ μάρκετ «SYNKA» στην Κέρκυρα από την «Μασούτης» και ήδη αρχίζουν να μαζεύονται τα πρώτα «μαύρα σύννεφα» για τους εργαζόμενους! Παρά τις διαβεβαιώσεις της νέα εργοδοσίας, σε διαδοχικές συναντήσεις που είχε με το σύνολο των εργαζομένων τις προηγούμενες εβδομάδες, ότι δεν πρόκειται να γίνει καμία απόλυση, ήρθαν πριν λίγες ημέρες οι απολύσεις 13 συναδέλφων στον Ασπρόπυργο και το κλείσιμο της αποθήκης εκεί. Όσο περνάνε οι ημέρες φουντώνουν οι φήμες ότι ανάλογη κίνηση θα γίνει και στην Κέρκυρα!

Από καταγγελίες συναδέλφων στο Σωματείο μας, έχει γίνει γνωστό ότι η νέα εργοδοσία έχει βγάλει τις τελευταίες ημέρες σε άδεια τους αποθηκάριους ενώ σε κάποιους άλλους εργαζόμενους (γραφεία αποθηκών) έχουν αρχίσει οι απειλές-διλλήματα! Ή να διαλέξουν άλλο κατάστημα (και πιθανώς διαφορετικό αντικείμενο, ωράρια, περιοχή κλπ) ή να απολυθούν!!! Δηλαδή έχουν να διαλέξουν μεταξύ μιας πιθανής βλαπτικής μεταβολής των όρων εργασίας τους ή της απόλυσης! Καλούμε τους συναδέλφους να απορρίψουν αυτά τα διλήμματα και να απευθυνθούν άμεσα στο Σωματείο μας, για να βάλουμε φρένο στις μεθοδεύσεις την εργοδοσίας. Μπορούμε να αντιπαλέψουμε αυτές τις πρακτικές αρκεί να τις αντιμετωπίσουμε οργανωμένα, με το Σωματείο μας μπροστάρη σε αυτόν τον αγώνα!  

Παράλληλα, από πληροφορίες που φτάνουν στο Σωματείο μας, έχει ξεκινήσει και μια άλλη συζήτηση σχετικά με τις συμβάσεις του συνόλου των εργαζομένων, με τη νέα εργοδοσία της «Μασούτης» να ζητά την υπογραφή νέων, με την δικαιολογία ότι αλλάζει ΑΦΜ και με την διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να χάσουν οι εργαζόμενοι δικαιώματα που έχουν θεμελιώσει, ύστερα από εργασία ετών! Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι η εξαγορά των «SYNKA» από την «Μασούτης» έγινε με την διαδικασία της «διάδοχης  κατάστασης», πράγμα που σημαίνει ότι η νέα εργοδοσία μαζί με όλα τα υπόλοιπα, είναι υποχρεωμένη να διατηρήσει και το σύνολο των εργαζομένων της προηγούμενης εταιρείας με τις σχέσεις εργασία που έχουν και βέβαια χωρίς να χρειάζεται η υπογραφή οποιαδήποτε νέα σύμβαση ή άλλη συμφωνία… Μάλιστα, αυτό αποτέλεσε προϋπόθεση, ώστε να γίνει η εξαγορά. Οποιαδήποτε επομένως απαίτηση από την πλευρά της νέας εργοδοσίας έχει άλλους σκοπούς! Καλούμε τους συναδέλφους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην υπογράψουν καμία νέα σύμβαση, συμφωνητικό ή οτιδήποτε άλλο τους ζητηθεί από την νέα εργοδοσία και σε μια τέτοια περίπτωση να επικοινωνήσουν αμέσως με το Σωματείο μας! Η νέα εργοδοσία να "βρει τοίχο" από το σύνολο των εργαζομένων!

Σχετικά με το αίτημα που είχε καταθέσει το Σωματείο μας στις 10 Ιούνη στο Τμήμα Κέρκυρας του ΣΕΠΕ για τριμερή με τη νέα εργοδοσία και την δέσμευση της τελευταίας για καμία απόλυση ή βλαπτική μεταβολή, δεν υπάρχει μέχρι σήμερα καμία ενημέρωση, γεγονός που επιτείνει τους φόβους για όλα τα παραπάνω!

Την ίδια ώρα σοβαρό πρόβλημα φαίνεται πως θα προκύψει με εργαζόμενους προμηθευτών που όλα αυτά τα χρόνια προμηθεύουν τα καταστήματα, καθώς η νέα εργοδοσία φαίνεται ότι έχει διαφορετικά σχέδια… 

Προειδοποιούμε τη νέα εργοδοσία της «Μασούτης» να μην προχωρήσει τα σχέδιά της σε βάρος των εργαζομένων και των δικαιωμάτων τους. Σε διαφορετική περίπτωση θα βρει όλους τους εργαζόμενους του νησιού απέναντί της! 

Συναδέφλισσες, συνάδελφοι,

Πάντα τις εξαγορές αλλά και το κυνήγι του ανταγωνισμού ανάμεσα στις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, τις πληρώνουν οι εργαζόμενοι και τα δικαιώματα τους. Οι εξελίξεις το επόμενο διάστημα θα είναι ραγδαίες! 

Για εμάς τους εργαζομένους η μόνη λύση είναι ο μαζικός αγώνας για οργάνωση, διεκδίκηση, αντεπίθεση. Κι αυτό μπορεί να γίνει μόνο με ζωντανές, δημοκρατικές διαδικασίες με την συμμετοχή όλων των συναδέλφων. Δεν είναι λύση αυτή που μας πλασάρουν ότι τα προβλήματα θα λυθούν σε γραφεία, με mail, χέρι-χέρι με την εργοδοσία. Τα διδάγματα από παρόμοιες εξελίξεις σε άλλες εταιρίες δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι κέρδισαν μόνο με αγώνες και με το κεφάλι ψηλά. Τέτοια εμπειρία έχουμε και πρόσφατα με τους μεγάλους αγώνες σε e-food, COSCO, Πετρέλαια Καβάλας, Οικοδόμους & ΛΑΡΚΟ. Όπου ακολουθήθηκε η συνταγή της υποχώρησης από τα δικαιώματά μας, της συνδιαλλαγής με την εργοδοσία για το πώς θα "σωθεί"  η επιχείρηση, οι μόνοι που έχασαν ήταν οι εργαζόμενοι.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συσπειρωθούν μαζικά στο Σωματείο μας και να παλέψουν με ταξικό προσανατολισμό, βάζοντας μπροστά την ικανοποίηση των δικών τους σύγχρονων αναγκών. Τώρα είναι ανάγκη όλοι οι συνάδελφοι της «Μασούτης» στο νησί μας να παλέψουν για:

  • να μην γίνει καμία απόλυση συναδέλφου
  • να μην υπάρξει καμία τροποποίηση σύμβασης προς το χειρότερο (βλαπτική μεταβολή)
  • να γίνουν νέες προσλήψεις με βάση τις πραγματικές ανάγκες, να σταματήσει η εντατικοποίηση
  • αυξήσεις στους μισθούς
  • να σταματήσει η ελαστικοποίηση των ωραρίων εργασίας
  • νομοθετική κατοχύρωση της αργίας της Κυριακής
  • 7ωρο-5ήμερο-35ωρο

ΒΑΖΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ

Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ


Ένα ακόμα εργοδοτικό έγκλημα ("εργατικό ατύχημα", όπως ονομάζουν οι εργοδότες και το κράτος τους τα μέτρα για την ασφάλεια των εργαζομένων που ΔΕΝ λαμβάνουν, ώστε να μην χάσουν από τα υπερκέρδη τους) συνέβη το Σάββατο 9/7 σε υποκατάστημα τοπικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Κέρκυρας.

Συνάδελφος την ώρα που τεμάχιζε κρέας στο κρεοπωλείο του καταστήματος, χτύπησε με τον μπαλτά, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σε δύο δάχτυλα του χεριού του. Από το χτύπημα κόπηκε ο τένοντας του ενός δακτύλου και ο συνάδελφος μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας, όπου και υποβλήθηκε σε χειρουργείο.

Να σημειωθεί πως ο συνάδελφος εργάζεται στην επιχείρηση ως πωλητής κρεοπωλείου και όχι ως κρεοπώλης, πράγμα που σημαίνει, ότι έκανε δουλειά που με βάση την σύμβασή του, δεν θα έπρεπε να κάνει. Η υποστελέχωση όμως και η πίεση στην εργασία είχαν το παραπάνω τραγικό αποτέλεσμα. Μάλιστα, όπως μας ενημέρωσε ο συνάδελφος, ακόμα και οι ίδιοι οι ιατροί δε μπορούν να πουν με βεβαιότητα αν θα μπορέσει ποτέ να αποκατασταθεί πλήρως η βλάβη που υπέστησαν τα δάχτυλά του, αν θα είναι πλήρως λειτουργικά στο μέλλον.

Είναι χαρακτηριστικό πως παρά την τεράστια κερδοφορία που έχουν ειδικά τα τελευταία χρόνια τα σουπερ μάρκετ, δεν έχουν προχωρήσει στις απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού και στην βελτίωση των όρων και των συνθηκών εργασίας με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι χειμώνα, καλοκαίρι να "τρέχουν και να μην φτάνουν"!

Και σαν να μην αρκούν όλα αυτά, έρχεται να προστεθεί και η γραφειοκρατία, δυσκολεύοντας ακόμα παραπάνω τον συνάδλεφο. Έτσι, το ΙΚΑ ενημέρωσε ότι το έγγραφο του ΓΝΚ σχετικά με το περιστατικό, που προσκομίστηκε στον ασφαλιστικό φορέα, δεν κάνει λέει γιατί ενώ αναφέρει ότι το περιστατικό συνέβη στον χώρο εργασίας, κατά την ώρα εργασίας, δεν αναγράφει ότι πρόκειται για ατύχημα!!! Ότι δηλαδή τι; Ότι ο συνάδελφος πήρε τον μπαλτά και είπε να κόψει τα δάχτυλά του για να βγει σε αναρρωτική άδεια ή για να πάρει το επίδομα του ΙΚΑ; Μάλιστα, ο παραπάνω παραλογισμός έχει ως αποτέλεσμα ο συνάδελφος να χρειάζεται για δεύτερη φορά να ταξιδέψει από τον τόπο κατοικίας του (πολλά χιλιόμετρα από την πόλη της Κέρκυρας και το ΓΝΚ) στο ΓΝΚ και στην πόλη της Κέρκυρας, για να προσκομίσει διορθωμένο το παραπάνω έγγραφο στο ΙΚΑ!!! Είμαστε σίγουροι ότι αν επρόκειτο για χρηματοδότηση κάποιου μεγαλοεπιχειρηματία δεν θα χρειάζονταν καν διατυπώσεις! Εδώ όμως θα πρέπει να διασφαλιστεί το κρατικό χρήμα!!! 

Απαιτούμε από την επιχείρηση να καλύψει οικονομικά τον συνάδελφο σε ότι χρειαστεί για όσο διάστημα θα βρίσκεται εκτός εργασίας, να καλύψει και όσα έξοδα χρειαστούν για την αποκατάσταση του χεριού του. Παράλληλα, απαιτούμε ο συνάδελφος, μετά την επιστροφή στην εργασία του να μεταφερθεί σε πόστο τέτοιο που να μην επιβαρύνει την υγεία του, χωρίς να χάσει τίποτα από τις αποδοχές και τα δικαιώματα του. Τέλος, απαιτούμε από την επιχείρηση να βελτιώσει τους όρους και τις συνθήκες εργασίας των συναδέλφων προχωρώντας στις απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού, που θα εργάζεται πάνω στο αντικείμενο για το οποίο προσλήφθηκε-όχι στους εργαζόμενους πολυμηχανήματα!

Και το παραπάνω περιστατικό αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι αύξηση της κερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών και βελτίωση της ζωής των εργαζομένων δεν πάνε μαζί! Το παραμύθι ότι "όλοι είμαστε μια οικογένεια" ή ότι "αν πάει καλά η επιχείρηση όλοι θα κερδίσουμε" δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα!

Προϋπόθεση για την διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, για την βελτίωση της ζωής τους είναι ο αγώνας με ταξικό προσανατολισμό, η πάλη που θα βάζει μπροστά τις σύγχρονες ανάγκες τους! Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μην φοβούνται, να συσπειρωθούν στο Σωματείο μας, να παλέψουν μέσα από αυτό για τους ίδιους και τα παιδιά τους!   


ΒΑΖΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ


Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022

ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ


Την Τρίτη 5 Ιούλη ολοκληρώθηκαν οι εκλογές για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου και αντιπροσώπων για το Εργατικό Κέντρο Κέρκυρα και την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας του Κερκυραϊκού Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων. Τα αποτελέσματα των εκλογών είναι ενθαρρυντικά, καθώς αποκρυσταλλώθηκε η δράση που ανέπτυξε το Σωματείο μας όλο το προηγούμενο διάστημα σε πολύ δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες! Τα αποτελέσματα αποτυπώνουν την συσπείρωση νέων δυνάμεων στο Σωματείο, την συμμετοχή στα ψηφοδέλτια και την εκλογή πολλών νέων εργαζομένων, που αναδείχθηκαν μέσα από την παραπάνω δράση!

Χαιρετίζουμε τους εκατοντάδες συναδέλφους που δεν υπέκυψαν σε εκφοβισμούς και δυσκολίες, στην εντατικοποίηση και ενίσχυσαν και με την ψήφο τους το Σωματείο μας, δυναμώνοντας έτσι την δική τους δύναμη! Είναι χαρακτηριστικά τα όσα μας κατήγγειλαν συνάδελφοι ακόμα και τις ημέρες των εκλογών, για τους εκφοβισμούς που δέχτηκαν, ώστε να μην συμμετέχουν στις εκλογές ή τις ατέλειωτες ώρες εργασίας, που τους δυσκόλεψαν να ασκήσουν το δικαίωμά τους, εμπόδια που τελικά παραμέρισαν! Χαιρετίζουμε όσους έκαναν για πρώτη φορά το βήμα, ήρθαν, ενίσχυσαν το Σωματείο μας και αρχίζουν να αντιλαμβάνονται την σημασία και την αναγκαιότητα του οργανωμένου αγώνας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους, για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους! Στεκόμαστε στο πλευρό και όλων όσων δεν τα κατάφεραν να κάνουν το βήμα. Δίνουμε το χέρι σε όλους όσους θέλουν να σηκωθούν. Είμαστε βέβαια πως το επόμενο διάστημα θα συναντηθούμε στους δρόμους του αγώνα, που ούτως ή άλλως έχουμε μπροστά μας!  

Το Σωματείο μας, τα νέα όργανα διοίκησης είναι έτοιμα για μάχη, πραγματικό εργαλείο στα χέρια των εργαζομένων για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους! Ήδη οι εκατοντάδες εργαζόμενοι των πρώην «Δήμητρα»-«SYNKA» και νυν εργαζόμενοι της «Μασούτης» βρίσκονται μπροστά στο ενδεχόμενο μαζικών απολύσεων, ύστερα από τις απολύσεις που έγιναν πριν λίγες ημέρες στις αποθήκες της εταιρείας στον Ασπρόπυργο. Αλλά και οι εργαζόμενοι πολλών προμηθευτών των «SYNKA» βρίσκονται στον αέρα, καθώς φαίνεται πως η νέα εργοδοσία έχει άλλα σχέδια για την προμήθεια των καταστημάτων της...  Οι συμβασιούχες καθαρίστριες των σχολείων βρίσκονται με χρωστούμενα σε επιδόματα για ακόμα ένα καλοκαίρι και με αγωνία για το τι τους «ξημερώνει» από τη νέα σχολική χρονιά. Η ψηφιακή κάρτα εργασίας που παρουσιάστηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ ως δήθεν «φάρμακο» για την εργοδοτική ασυδοσία είναι στην πραγματικότητα φαρμάκι για τους εργαζόμενους, που θα συμβάλει στην παραπέρα ελαστικοποίηση των ωραρίων εργασίας, στον διαχωρισμό του χρόνου εργασίας σε «ενεργό» και «ανενεργό», με σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή χιλιάδων εργαζομένων! Και όλα τα παραπάνω ενώ η ακρίβεια ροκανίζει το λαϊκό εισόδημα και ο κίνδυνος επέκτασης του πολέμου με την ολοένα και μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας μας για λογαριασμό των Ελλήνων μεγαλοεργοδοτών είναι περισσότερο από ποτέ πιθανός!

Καλούμε τους συναδέλφους να συσπειρωθούν ακόμα πιο μαζικά στο Σωματείο μας! Να δώσουμε μαζί τις μάχες που έχουμε μπροστά μας για τις σύγχρονες ανάγκες μας, για την ίδια μας την ζωή!

Το νέο Δ.Σ. του Κερκυραϊκού Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων, όπως προέκυψε μετά τις εκλογές και μετά την συγκρότησή του σε σώμα, έχει την εξής σύνθεση:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Σπύρος Κανταρέλης
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Μάριος Πασχάλης Αρμενιάκος
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Ελισάβετ Μπόντη
ΤΑΜΙΑΣ: Σοφία Χονδρογιάννη
ΜΕΛΟΣ: Ανδρέας Πριόβολος